Verslag TET Nederland                                                                                              vrijdag 7 juni tot/met maandag 10 juni

Dit weekend wordt anders dan anders. We gaan een deel van de TET Nederland doen maar nemen 3 meisjes mee..... oké, ze rijden zelf. Petra, An en Chantal gaan met de auto naar het huisje wat we voor 3 nachten hebben gehuurd in Nunspeet. Wessel en ik gaan onder Eindhoven in Witrijt beginnen met de TET Nederland. Natuurlijk zouden we optijd vertrekken......om 10:15 uur vertrekken we vanuit GriffoCity veel te laat dus en we zijn rond 12:00 uur in Witrijt waar de TET Nederland begint.

Koffie in de bossen bij Witrijtdeepforest Witrijt

Het valt direct op dat het heel anders is dan de TET België! Niets geen stenen en lange grindpaden wel veel zand. Wat is dat gaaf om je brommer de weg te laten bepalen. Door de regen van de afgelopen dagen zijn er wel droge stukken maar veel is nog nat. Natuurlijk zakt het water hier goed weg maar in de kuilen ligt nog genoeg hemelnat. Sommig plassen zijn zo groot en diep dat je motor onderwater komt als je hem zou laten vallen.

TET Belgie2TET Belgie3TET Belgie4

Ook komen we regelmatig omgevallen bomen tegen. Het heeft hier aardig huis gehouden. Soms kunnen we er overheen en soms moeten we erom heen. 1 keer moeten een de-tour plannen wat ook niet erg is haha

Na 3 uur TETten moeten we tanken en kijken we hoever het naar Nunspeet is. We schrikken best want dat is nog 150 km. Het rijden van een route van de TET gaat niet erg snel. Gemiddelde snelheid ligt niet boven de 30km/p uur. We moeten dus echt beter plannen maar voor nu is het de neus van de fiets over het asfalt richting Nunspeet sturen.....

TET Belgie5Onderweg komen we langs het dorpje Zeeland, natuurlijk moeten we hier even stoppen.

Onze navigatie zegt een kortere route te hebben ivm file op de snelweg stuurt hij ons binnendoor. Door dit toeval rijden we om 7 uur door het dorpje Harskamp en zien we een vlag van KLIM wapperen en zien een Honda 250 L in de etalage staan.

TET Belgie6

Het is het winkeltje van Peter Scheltens die we dit jaar op de motorbeurs hebben ontmoet en waar Wessel een stikker van hem heeft gehad die nu op zijn motor zit. We rijden even terug om hem een hand te geven. Wat een gave winkel heeft hij. We krijgen een bak koffie aangeboden maar daar hebben we geen tijd voor. We hebben afgesproken rond 7 uur in het huisje te zijn dus gaan we verder. We spreken af dat we morgen even terug komen voor de koffie.

Om half acht zijn we in Nunspeet en kunnen zo aanschuiven. Pure luxe, en de komende 3 nachten in een warm bed 😘 TET Belgie7

Naast het motorrijden van de TET NL is het ook een lekker ontspannend lang weekend en staat er aardig wat op het programma. Uitslapen.....en lekker eten en een biertje drinken! Maar in de middag rijden Wessel in ik terug naar Harskamp om zoals afgesproken een bakje koffie bij Peter te doen. Peter en zijn vrouw Leonie hebben in 2013 hun baan opgezegd, en zijn op hun eigen motoren de wereld rond gaan reizen. In zijn winkel is alles te koop voor klein en groot avontuur, gereedschap, kleding, banden, echt alles voor de avontuurlijke motorrijder. Zijn winkel ademt avontuur uit! Alles is online te koop maar wat zou het zonde zijn want dan loop je zijn verhaal mis, wat een enthousiame, behulpzaamheid, ervaring en wat een gezellige vent! Ben je in de buurt, verplichte kost in Harskamp! Ben je benieuwd naar hun verhaal, klik hier om naar de website 'Amsterdam to Anyware' te gaan.

TET Belgie8TET Belgie10WO2 Airplane monument Groesbeek

Op maandag gaan de meiden terug met de auto naar Den Haag en Zeeland en rijden Wessel en ik naar Groesbeek waar we de TET oppakken en tot aan Gastel rijden waar we vrijdag gestopt zijn. Ik heb het al eerder gezegd maar de TET Nederland heeft ons tot nu toe positief verrast.

TET Belgie12TET Belgie13TET Belgie14

Wat leuk om door het bos te rijden, langs landerijen en de zandpaden zijn reuze leuk. De verbindings stukken zijn soms best lang maar geeft ook de mogelijkheid om even uit te rusten. We zijn van Groesbeek tot Gastel 5 uur onderweg, op het gemakje, met op tijd een koffiestop

TET Belgie17TET Belgie16

In Gastel gaan we eten. De weersvoorspelling is niet best en tussen Eindhoven en Breda gaat het even helemaal los. Ietwat nat..... komen we thuis maar dat heeft de pret niet mogen drukken. Wanneer gaan we de rest van de TET Nederland doen Wessel?